Friday, November 9, 2012

wanita solehah perhiasan dunia




بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Alhamdulillah , masih bernafas lgy aku di bumi-MU oh ya ALLAH . terima kasih ALLAH .

#topik hari ney tentang "wanita solehah perhiasan dunia"
bila sebut jer ttg wanita solehah pasti terbayang bayang akan persoalan pokoknya iaitu 'AURAT' . 
apabila disebut sahaja mengenai menutup aurat , mulalah bermacam-macam alasan diberi . tak payah disuruh 'list' kan alasan uhh
dgn autimatik sndri boley keluar dgn fasih di bibir mereka yg masih lgy memandang enteng ttg soal hukum dan kewajipan menutup aurat . sedangkan sudah jelas di dalam al-quran dan hadis telah pun menyatakan mengenai aurat ini . firman ALLAH dalam surah Al-Ahzab:59 :  "Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani." 
NABI MUHAMMAD S.A.W pernah bersabda yg bermaksud :  “Sesungguhnya wanita itu adalah aurat, setiap kali mereka keluar, syaitan akan memperhatikannya.” (Riwayat Bazzar dan At-Tirmizi)

zaman sekarang ney daa terlampau ramai boys and girls yg HOTSTUFF taa kire lerw dlm facebook or twitter . eyy eyy , awak . jika awak menayangkan aurat awak uhh kpd bukan yg selayaknya untuk dijadikan tatapan hanya semata-2 untuk mengejar "HOTSTUFF" , lebih baik hentikan lah . taa mendatangkn apa apa faedah kpd kamu pnn , bahkan kamu telah menambahkan lagi dosa kamu dgn mempamerkan aurat mu yg menampakkan bentuk badan yg 'lentik' , rambut yg panjang beralun , pakaian yg hanya memakai 'mini skirt' dan sebagainya . tidak malukah kalian kepada ALLAH ? tepuk dada tanya iman !

#contoh pemakaian seorang muslimah .

--> wahai sahabat-sahabatku sekalian , HIDAYAH itu MILIK ALLAH ♥ HIDAYAH takkan sendiri-nya datang bergolek kepada kyte melainkan sekiranya kyte sendiri yang berusaha untuk MENCARI HIDAYAH ALLAH . 

# maka janganlah kamu wahai sahabatku HAWA hanya sekadar mampu menunggu HIDAYAH dan PETUNJUK daripada ALLAH S.W.T agar tergerak pintu hati kamu untuk menutup aurat suatu ketika nanti , sedangkan kamu masih BERDIAM DIRI tanpa IKHTIAR untuk BERUBAH . sama jee erti kamu mengharapkan sesuatu tanpa berusaha apa apa :) -renung-renungkan- Ayuh Berhijrah Sayang ♥♥ 




Terima Kasih Kerana Sudi Menbaca :D

3 comments:

Fendy said...

wanita solehah menjaga maruah diri ibarat menatang minyak yang penuh..istimewanya mereka

mujahidah solehah said...

assalmu'alaikum , alhamdulillah .
-terima kasih-

celarucha said...

“sebaik-baik manusia , adalah yang bermanfaat kepada manusia lain" ^_^ suke bce artikel mcm ni.. mai sat singgah blog sy ^_^ http://aishahamsari.blogspot.com/ follow me =))